söndag 4 december 2011

Barnledig Dos & Don'ts

Do:

Ligg på soffan ostört! Läs, glo på tv eller pilla navelludd. Helt MF i fred!

Prata i telefon. Helt annan känsla när ingen rycker i dina kläder eller gnäller non-stop i bakgrunden.

Var så sjuk du behöver. Som jag nu då.. kan verkligen ligga här med all nässpray, cortison-inhalatorer & hostmedicin på armlängds avstånd och inte behöva tänka på om de ens är barnsäkra eller hur högt upp jag behöver lägga dem innan jag somnar.


Don't:

Umgås med icke barnlediga småbarnsföräldrar. De små energivampyrerna suger musten ur alla vuxna omkring sig och varför ska du slösa energi på andras barn när du äntligen slapp ditt eget ett tag?

Städa barnet/ns rum. Totalt jävla meningslöst. Jag vet det. Du vet det. Terroristungen vet det. LÖNLÖST! Så snart ungen kommer hem tar det ju inte längre än 5 min innan det ser likadant ut. Nej, skit i stöket, dammsug bara runt röran om du nu måste städa alls.

Lägg dig eller gå upp 'i tid'. Let's face it, det är rätt gôtt att vara uppe på tok för länge om man vet att man får sova ut dagen efter.



Inga kommentarer: