måndag 12 december 2011

Ge & ta?

Om jag under ett minst 30 minuter långt telefonsamtal påbörjar en mening 3-4 ggr utan att någonsin få avsluta den... för att den jag pratar med är så fullt upptagen med att berätta vad det shoppats, vad det ätits, hur arbetsdagen varit , vad hundarna har för sig, om telefonen/datorn krånglar, vem som slog vem i wordfeud osv... att den inte ens märker att man pratar... typ någonsin!

Om det här händer flera gånger i veckan och jag dessutom påpekat det rakt ut till personen och det bara fortsätter...

Är det då konstigt om jag fått nog?
Det finns ingen anledning att prata i telefon flera gånger per dag, hur mycket jag än älskar personen.

Nä, imorgon är det jag som ringer upp och ber om ursäkt för att jag lät som en vakthund i telefon förut och informerar om att jag helt enkelt ska lära mig att inte svara när jag ändå inte känner för att prata. :)
Då är det ju bättre att höras kanske varannan, var tredje dag så man verkligen har något att berätta, istället för att höras flera gånger om dagen för att inte säga nå't särskilt.


3 kommentarer:

Anneli sa...

Vad är lycka för dig? Har skrivit ner lite tankar i mitt inlägg "Bring me to life"

jag håller med dig, man behöver ju inte ringa om man inte har något att säga:)

sandra sa...

Tack så jätte mycket, vad kul att du tycker det!!:)

Gaymasen sa...

Ja varje dag, om det bara blir irritation och långa tysnader, är väl lite onödigt då kanske. :-D

Och ja. Vissa tar verkligen allt på BAJSIGT allvar. Lite komiskt. ^^