fredag 16 december 2011

Vad är lycka för dig?

Den frågan fick jag i en kommentar och jag har funderat lite i bakhuv'et på hur jag ska sätta ord på vad begreppet lycka innebär för mig.

Det var fan inte lätt!
Lycka är så otroligt många saker för mig så det fick bli en sorts rörig lista:

Barnskratt.
När jag vaknar av att solen lyser  på mina ögonlock.
Doften av nybryggt kaffe, nybakat bröd, en god whisky, smält choklad, kaprifoler, pioner, gardenior, liljekonvaljer..


En varm, stilla havsbris.
Att ligga i fören på en båt och titta på himlens reflektion på ett spegelblankt hav tidigt en morgon.
Att bli väckt av någon man älskar med en puss & en rykande kopp kaffe.
Att få somna med gott samvete och med överskådliga lösningar på mina bekymmer.
Att få vandra så högt upp i bergen att det är lite jobbigt att andas nästan... högt upp ovan molnen finner jag frid.
Adrenalin-kickar... som blir allt svårare att få med åren.
En bok, så bra att man inte kan lägga ifrån sig den, aldrig vill att den tar slut och läser genast om den.
Att sitta med mitt barn i famnen, borra in näsan i hans lilla nacke och bara lukta på honom.
Att lära mig nya saker, det gör mig alltid lyckligare.
Att vakna i ett nytt land, 'fel' tid på dygnet, utan en enda planerad sak att göra. Att helt enkelt starta en ny, tom dag på en plats där allt är nytt för mig och bara låta fötterna dra dit de vill.


Jag kommer säkert att komma på fler punkter till den här listan, men då får jag väl fylla på senare för nu ska jag skaffa mig en kopp lycka.

Vad är lycka för DIG?

2 kommentarer:

Gaymasen sa...

Gaymastern that's me, haha.

Peppar peppar den kör jag också med, jämt. Lite lustigt. Den tror jag på. Lite halvt iaf. Eller gör det väl mest för att man "måste", haha. ;-D

sandra sa...

Sv: Tack tack! Ha en trevlig helg du med!:)