söndag 4 december 2011

Mammabloggar?

Ehrm, nej tack. Inte gärna!
Det blir ju inte mycket tradigare än att läsa vad nå'n annans barn har för sig varje dag av varje vecka, skittrist!
MEN det finns ju riktigt bra bloggar, vars författare råkar ha barn också. Här är några av mina favoriter, helt utan någon inbördes ordning.


 Underbara Clara
Fantastisk ung kvinna med mycket driv som jag antar inspirerar fler än mig. Hon är lite av en multi-talang och den typen av människor imponeras jag av! Dessutom verkar hon vara en fantastisk mamma som kommer att slåss för sonens rättighet att inte begränsas av samhällets förlegade normer.

 Spiderchick
Med humorn som ständig vapendragare skildrar hon sitt liv på ett intressant sätt. Hon kan få den vardgligaste vardag intressant att läsa om.

Karin Ketchupmamman
Galet rolig människa med två underbara och lika humoristiska barn, ja hennes man verkar inte heller helt tråkig faktiskt. Herre gud till och med spindlarna i hennes källare har humor! Bör läsas helt enkelt! Varje dag, minst en gång per dag!

Katrin Zytomierska
Bara älskar hennes rättframhet. Hon kläcker ur sig precis vad som än faller henne in utan att bry sig det minsta vad det får för konsekvenser eller om det är politiskt korrekt. Hon förbryllar och provocerar och även om jag ibland inte håller med alls, älskar jag alltid att hon fullkomligt skiter i vilket!

Magdalena Graaf
Nästan lika bespottad som Katrin,  om än av helt andra orsaker. Själv förstår jag inte alls varför, tycker hon verkar sympatisk, är sjukt rolig emellanåt, ganska öppen & rak och framför allt en fantastisk mamma till sina barn.

Dåliga Mamman
Precis min typ av humor! Med lite ironi, mycket hjärta och en vass penna (tangentbord då?) i högsta hugg ser hon det roliga i alla möjliga och omöjliga situationer hon som trebarnsmamma hamnar i.



Inga kommentarer: