onsdag 7 december 2011

Frisk, men smittas!

Sista dagen jag får vara sjuk.
Är jag frisk?
Nej, inte så värst!
Fick jag vara sjukskriven mer?
Nej, inte tillräckligt sjuk!
Ok, jag kan bita ihop och jobba, men jag smittas inte då?
Jo det gör jag ju tydligen.

Jaja skitsamma, jag har ändå varken råd eller lust att ligga hemma längre.
Bara önskar att vi hade lite mer effektiv receptfri förkylningsmedicin i sverige.
NyQuil får mer än gärna hitta hit till exempel.


Den håller ALLT den lovar och lite till.
Komsi, komsi. NyQuil komsi.

2 kommentarer:

Gaymasen sa...

Yep nu funkar det. ^^

Och ja. Spritsa tar på handkrafterna. Tur att vi är gjorda av stål då.. ;-)

Gaymasen sa...

Och tack för tipset! Får kanske prova det. Jag gillar annars mitt gamla hederliga apelsinris. Men "grötkorven" är inte tokig den heller, och som du skrev: INGEN DISK! ^^