måndag 12 december 2011

Störig reklam!

Från vildmarken.
Av äkta bär.

ÄKTA BÄR!
Men vilken tur!
Med tanke på att alla andra bär är kopior.

Ser ut som blåbär, luktar hallon, smakar björnbär. Det är oäkta kan man säga.
Och det kommer då rakt inte från någon vildmark!
Det är gjort av en treårig kinesisk pojke, som totalt saknar känsla för kvalitet.
Han har aldrig ätit ett blåbär, men han sitter och gör dem på löpande band för 1:72 Kr/h.

Den konstiga bärkopian fick inte vara med i juicen från Jokk.
Det lilla blåbärs-hallons-björnbäret dög inte till mycket.
Det hamnade i dåligt sällskap och blev gängmedlem i E-127.
E-127 är ett litet gäng färgämnen som är förbjudna i Norge och Japan.


Den lille pojken har nu växt upp och blivit befodrad.
Nu är det han som driver hela bäravdelningen på den lilla fabriken. Med järnhand!

Så kan det gå när man gör reklam som stör mig.
Stackars bär blir till kemikalier.
Stackars barn blir till bittra fabrikschefer.
Tanken var väl att jag skulle bli sugen, men jag blev ju inte sugen på Jokk!.
Jag blev sugen på att örfila upp alla kring bordet på mötet där den här reklamen såldes in.
Det är vad jag blev sugen på.
Och färska björnbär.


Fukk Jokk!
Nu vill jag ju bara slåss & äta björnbär.





Inga kommentarer: