söndag 18 december 2011

Jultomten vs Farbror Frost

Ja var ska jag börja....

Jag har inget emot tomtar. Inte gårdstomtar, hustomtar osv.
Men jag kan inte uppbringa ett enda uns av omtycknad (haha, yup hittar på egna ord för glatta livet.) för den feta, rödvita jävla Coca Cola-Tomten som tog över hela skiten på 50 talet nå'n gång.
Han är fet, han ser alkoholiserad ut, han känns lite peddo och han är en jävla materialist!
Lovar små barn guld & gröna skogar om de är snälla, ställer fram kakor och sitter i hans knä.
Vad får de? En jävla massa färgglad plast!


Å andra sidan finns Farbror Frost.
Smal, vacker, ser hälsosam ut  och ger fan i att lova en massa made-in-china-leksaker.
Nä, Farbror Frost lovar inte ett skit. Men om man får presenter av honom (det får man när man har en mamma som gillar honom mer än jultönten), får man pedagogiska saker. Man får böcker och färger att måla med, pussel & pyssel och annat att utveckla sin lilla hjärna med.
Han kräver inget i gengäld, men han lovar å andra sidan inget... inte ens att dyka upp på julafton. Han dyker upp när vädret är rätt, oftast i sällskap av Kung Bore.


Vart jag vill komma?
Ingen aning... kanske fram till: DÖ TOMTE-JÄVEL, DÖ!?

Nej, men allvarligt så tänker jag ju inte förvägra mitt barn jultönten även om jag egentligen har lust att vråla åt honom: Ho ho ho yourself m*****f****r!
Jag får helt enkelt köra dubbelt, färgglada plastsaker från jultönten, smartare saker från Farbror Frost.
Det bästa är att han redan nu (2½ år gammal) mycket väl vet vem Flabbo Fost är och att han också dyker upp runt jul. Min lycka skulle bli total om han om några år självmant började föredra honom över jultönten.


Å så lite önskelistor då, bara för att.

Ey tjockis, av dig önskar jag mig:
En Kashima kockkniv.. en så'n här skönhet:

 (Bilden är länkad.)
Ja det räcker så, får ju ändå aldrig vad jag önskar mig av fettot.

Å vackra, fina Farbror Frost, av dig önskar jag mig:
En vit, vacker vinter. Gärna inte allt för lång.
En bok så bra att jag inte kan släppa den.
Ja, mycket mer behöver jag ju egentligen inte just nu.

3 kommentarer:

sandra sa...

Sv: Tack! Svullnaden på ögat gjorde jag också med vax, det var dock lite jobbigt att få fast eftersom att ögonlocken är så tunna, men tillslut så! Gör nog inte om det dock, för det var inte så härligt att ta bort det;)

Gaymasen sa...

Haha. Jag tvättar mig med vad som finns. Men jag FÖREDRAR, om jag säger så, pumptvål. ;-) Haha. Känns mer hygieniskt. Men som sagt, bad för miljön :)

Dåliga mamman sa...

Nej du ska INTE köra upp Mollipect i röva. INTE. ;-)